DietaZdrowie

Pij mleko, a będziesz chory. Sekrety białego płynu.

Jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów, czyli białko odzwierzęce. Dlaczego? Zapewne większość czytelników zderzyła się z kampanią, która mocno promowała swego czasu picie mleka w zamian za bycie wieeeelkim. Jak to naprawdę wygląda w praktyce, a nie telewizji? Zdania są mocno podzielone, a pytając ankietowanych otrzymałam te oto odpowiedzi :

  • “to jest samo zdrowie, bo przecież wszędzie o tym mówią”
  • “piję, bo lubię i jestem zdrowy” (wiek 18-20)
  • “piję mimo, że mam problemy gastryczne” (wiek 40+)
  • “źle się po nim czuję więc nie piję” (wiek 30+)

Dla porównania powyższa ankieta w krajach azjatyckich podejrzewam, że byłaby krótka. Jest to spowodowane tym, że u nich spożywanie mleka krowiego traktowane jest jak picie… krwi. I wzbudza ogólny niesmak i obrzydzenie.

Ok, coś zatem skłania ludzi Zachodu i Europy, że tak chętnie sięgają po ten wszechobecny i jakże wychwalany przez mass media napój. Przede wszystkim wmawia się społeczeństwu, że krowie mleko to samo zdrowie, bogactwo wapnia, białka, super odporność i bez tego Twoje kości będą się łamać jak zapałki. Takie fajne i świeże, prosto od krowy. Mhm. A jeśli by tak przedstawić powody, dla których warto odpuścić sobie ten biały płyn dostępny zawsze i wszędzie? Lecimy z tematem! Miłej lektury.


MIT – ZDROWE ZĘBY I KOŚCI

Jest wręcz odwrotnie, bo zwierzęce mleko prowadzi do osteoporozy, łamania się kości

Ludzki organizm potrzebuje niewielką ilość wapnia i spokojnie jest w stanie uzupełniać go z naturalnego pożywienia. Każda roślina pochodząca z ziemi posiada w sobie wapń. Najcenniejsze są zielone warzywa liściaste, ale również orzechy, nasiona, ziarna, rośliny strączkowe czy świeże i suszone owoce.

Przyczyny niedoboru wapnia

Wapń ma za zadanie m.in. neutralizację kwasów w organizmie. Stąd główną przyczyną niewystarczającej ilości wapnia w organizmie jest dieta kwasotwórcza. Prawidłowa proporcja pokarmów powinna wynosić 80 % kwasowych i 20 % zasadowych.

To, co jeszcze wypłukuje wapń z ludzkiego ciała to… białko. Nerki oczyszczają krew z nadmiaru białka, w wyniku czego wydalają także wapń.


MIT – SUPER ZDROWIE

Anemia

Produkty mleczne są skategoryzowane jako najbardziej śluzotwórcze. To powoduje, że organizm stale usuwa pewien ułamek śluzu w postaci kaszlu, kataru czy biegunek. Niestety spora część jest gromadzona w formie złogów w najsłabiej funkcjonujących organach. To z kolei blokuje prawidłowe działanie organizmu – odżywianie, utlenianie i wydalanie na poziomie komórkowym.

Niedokrwienna choroba serca

Według prof. Pierre – Henri Rolland: “Mleko zawiera kazeinę, rodzaj proteiny, która produkuje w organizmie niesłychanie szkodliwą molekułę zapychającą naczynia krwionośne – homocysteinę. Blokuje ona żyły i tętnicę, a także osłabia tkankę łączną. Spożywanie mleka przyspiesza wszelkie choroby krążenia i zawały serc.”

Kamienie nerkowe i pęcherzyka żółciowego

Nadmiar wapnia z mleka i jego przetworów powoduje kamienie nerkowe. Ponieważ stosunek wapnia do magnezu jest ogromny tworzą się zatem kamienie wapniowe.

Dieta zawierająca spore ilości tłuszczu, szczególnie ogrzewanego do wysokiej temperatury (smalec, masło i oleje) tworzy kamienie w pęcherzyku żółciowym.

Nietolerancja laktozy

To, co sprawia, że po wypiciu mleka człowiek odczuwa silny ból brzucha, wzdęcia czy biegunkę to nietolerancja laktozy. Szacuje się, że około 90 % populacji na świecie ma ten problem. Mimo tych dolegliwości niektórzy nadal spożywają mleko zwierzęce, które nie jest naturalnym pokarmem, tym bardziej dla dorosłych ludzi!

Nowotwory

Lista organów zagrożona nowotworami:

  • jajniki
  • nerki
  • trzustka
  • pęcherzyk moczowy
  • pęcherzyk żółciowy
  • prostata
  • macica
  • wątroba
  • płuca
  • odbytnica
  • jelito grube
  • mózg

Część z powyższych odmian raka powodują właśnie wcześniej opisane kamienie, zaparcia, złogi śluzowe i zwapnienia.

Nieszczelne jelita

Zdaniem doktor Ewy Dąbrowskiej za rozszczelnienie jelit głównie odpowiada żywność wysoko przetworzona, kawa, alkohol, antybiotyki, środki antykoncepcyjne, leki sterydowe, alergie, intensywny stres oraz tłuste jedzenie pochodzące od zwierząt.

Na zakończenie przedstawiam jeszcze filmik doktor Michael Greger, zdecydowanie wart uwagi…


Literatura warta uwagi


Źródła

  1. Sharma Nand Kishare – Mleko cichy morderca
  2. Alissa Hamilton – Pij mleko, będziesz chory
  3. Ewa Dąbrowska – Dieta dr Dąbrowskiej. Fenomen samouzdrawiającego się organizmu. Jak działa post warzywno-owocowy
  4. wykład doktora Adiel Tel-Oren na temat białka
  5. Thomas M. Campbell – 12 Frightening Facts About Milk
  6. https://nutritionfacts.org/video/the-leaky-gut-theory-of-why-animal-products-cause-inflammation/

Powiązane artykuły

3 Komentarzy

  1. Everything is very open with a very clear description of the challenges. It was truly informative. Your website is useful. Thank you for sharing! Allegra Creighton Rambow

  2. You have made some decent points there. I checked on the net for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this site. Cairistiona Yves Linea

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button