DietaStyl życiaZdrowie

Co możemy zrobić dla zdrowia, nie wychodząc z domu?

Pandemia zmieniła nasze życie. Większość z nas pracuje w domu, więc mamy mniej okazji do wyjść i spotkań z innymi ludźmi. Izolacja nie wpływa dobrze na nasze zdrowie psychiczne, a z kolei siedzenie przy biurku nie jest korzystne dla naszego kręgosłupa i serca. Co zatem możemy zrobić, by zadbać o siebie w czasie kwarantanny? Jak poprawić swoje samopoczucie i zachować siły witalne? Przeczytaj. 

Ruch to zdrowie, czyli mały trening w domowym zaciszu

Ruch jest niezbędny dla zdrowia – to odwieczna prawda. Tylko w jaki sposób pracować nad formą ciała, kiedy nie można pójść na siłownię czy do klubu fitness? Na wszystko są sposoby. 

Kilka ćwiczeń podczas pracy przy biurku

Przede wszystkim zadbaj o odpowiednią postawę podczas siedzenia przy biurku – Twoja sylwetka powinna być wyprostowana, ale nie napięta. Jeśli wiele godzin spędzasz przy laptopie, dobrym pomysłem może okazać się kupno specjalnej podkładki pod myszkę. Dzięki temu odciążysz nadgarstki. 

Postaraj się także, aby monitor znajdował się na wysokości oczu. Wtedy nie będziesz musiał niepotrzebnie odchylać głowy. 

Co jakiś czas oderwij się od pracy przy biurku i wykonaj ćwiczenia rozciągające. Kilka okrężnych ruchów stopami, nadgarstkami i głową poprawi krążenie i zrelaksuje. 

Dobra forma dzięki gimnastyce

Przebywanie w domu wcale nie musi być równoznaczne z ciągłym siedzeniem. Możesz ćwiczyć, korzystając z porad znanych ekspertów fitnessu. W sieci znajdziesz wiele filmików instruktażowych i podpowiedzi. Wcale nie musisz mieć specjalnego sprzętu – wystarczy mata i dwie butelki z wodą, które zastąpią naturalnie ciężarki. Wykonuj pompki, przysiady, brzuszki. Jeśli chcesz zredukować stres, świetne mogą okazać się pilates lub joga. 

Zdrowa dieta to podstawa

Smaczne, pożywne jedzenie doskonale wpłynie na Twoje zdrowie i samopoczucie. Kwarantanna to najlepszy czas, aby zacząć przygotowywać domowe posiłki. Ma to ten plus, że zawsze wiesz, co znajduje się na Twoim talerzu, ponieważ świadomie dobierasz składniki. 

Jedz więcej warzyw i owoców. Dietetycy zalecają, aby warzywa stanowiły ⅔ talerza. Zamiast po ulubiony batonik, sięgnij po jabłko lub banana. A może przygotujesz pyszną sałatkę owocową? 

Jedno jest pewne – w Twojej diecie nie może zabraknąć witamin takich jak: witamina A, witamina B6, witamina B12, kwas foliowy, witamina D i witamina C. 

Pokrzepiający sen

Co jeszcze możesz zrobić dla zdrowia, nie wychodząc z domu? Oczywiście dobrze się wyspać. Głęboki i długi sen jest podstawą dobrego funkcjonowania. Zadbaj zatem o higienę snu – kładź się spać odpowiednio wcześnie i nie korzystaj przed zaśnięciem z urządzeń elektronicznych. Postaraj się wyciszyć emocje i uporządkować myśli. Oddal wszystkie smutki i smuteczki. Niczym niezakłócony sen jest pokrzepiający i relaksujący. Sprawia, że budzisz się wypoczęty i bardziej optymistycznie nastawiony do życia. 

Coś dla ducha

Oczywiście na ogólny stan zdrowia nie składa się tylko dobra forma fizyczna. Warto pomyśleć także o psychice. Zrób zatem coś dla siebie. Poczytaj relaksującą książkę, weź długą kąpiel, obejrzyj radosny film, znajdź interesujące hobby.  

Pandemia zaważyła na kontaktach ze znajomymi, ale przecież żyjemy w XXI wieku. Zadzwoń do przyjaciela i szczerze z nim porozmawiaj. Jeśli mieszkasz z bliską osobą, przytul się do niej. Spędźcie razem miły wieczór. 

Nic tak dobrze nie odpręża, jak głaskanie ukochanego zwierzaka. Jeśli akurat jesteś jego posiadaczem, korzystaj z tej formy relaksu jak najczęściej. 

Popatrz na swój organizm całościowo – zajmij się nie tylko ciałem, ale i psychiką. Takie holistyczne podejście do zdrowia jest coraz częściej praktykowane nie tylko w medycynie Wschodu. Zdrowe odżywianie i ćwiczenia fizyczne to jedno, ale ważny jest również spokój ducha. Osiągniesz go poprzez relaks i pozytywne myślenie.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button